2010. július 17., szombat

Microsoft Security Essentials avagy ingyenes vírusvédelem a Microsoft-tól

Nem is olyan túl régen írtam egy nagyon rövid összefoglalót az ingyenes víruskeresőkről. Ebből az jött le (vagy nem) hogy a két legkedveltebb antivírus program az Avast és az AVG. Talán az Avast jobb helyzetben van mert magyarul is beszél, ezen kívül nem eszik annyi memóriát. Közben megjelentek újabb versenyzők is a pályán mint a Panda Cloud a felhő alapú megoldással. Az szinte észrevehetelen és egy alapszintű védelemre tökéletesen elegendő. Azonban nem ez az egyetlen új fiú a mezőnyben.

Nem is olyan túl régen (talán egy éve) a Microsoft is kiadta saját és (talán ez is fontos) ingyenes víruskeresőjét. Volt persze a Windows Defender de az inkább mintha nem is lett volna. Jómagam is linux használóként elfogult vagyok a MS termékek iránt de azt hiszem a leírások és rövid tapasztalat alapján elmúlt minden kétségem. Kíváncsi voltam vajon mit tud az a program és hogy állja meg a helyét a nagyok világában. Ezért erősen gugliztam és fórumokat, különböző teszteket olvastam. A kezdeti előítéletek és rossz tapasztalatok mára elmúltak és nyugodtan kijelenthetem hogy Security Essentials elfoglalhatja méltó helyét. Szerintem a legjobb összehasonlítás itt van: http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/main-tests
Ha megnézed az összehasonlító táblázatot akkor láthatod hogy nem rossz eredményei vannak a redmondiak szoftverének. Jobban szerepelt a teszt szerint mint az Avast és az AVG. Persze lehetne ferdítés is a cikk de bízom benne hogy nem az.

Kinek jó ez az antivírus? Aki kezdő vagy nem nagyon akar törődni a beállításokkal vagy csak egy egyszerűen kezelhető alapszintű védelmet szeretne. Persze a telepítéshez fontos megjegyezni hogy csak jogtiszta gépre tehető fel.

Felraktam az egyik gépre és azt tapasztaltam hogy nem is venni észre. Memóriafelhasználása valóban kicsi és csak akkor szól ha baj van. Amúgy figyel a rendszertálcán csendben és teszi a dolgát.

Néhány teszt róla angolul.

http://www.zdnet.com/blog/security/ms-security-essentials-test-shows-98-detection-rate-for-545k-malware-samples/4512

http://lifehacker.com/5559102/microsoft-security-essentials-finds-unknown-malware-but-avoids-false-positives

Azt mondom érdemes adni neki egy esélyt. A crackelt antivírusoknál és a semminél biztosan jobban véd...



Honlap: http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=hu-hu#dlbutton

2 megjegyzés:

  1. Helo. Nekem is a Microsoft Security van fent. Egy Lenovo S10-2 netbook-om van, Windows 7 Ultimate fut rajta. Tűzfalnak a gyári Windows tűzfal van. Lassan már egy éve nyüstölöm csupa netezésre.. Eddig négyszer talált vírust, kinyírta, és minden megy tovább. Tutkóra megvagyokvele elégedve. Bátran ajánlom mindenkinek..

    VálaszTörlés
  2. Jó kis vírusirtó tökéletes védelem az mse+win7 tűzfal egy kémprogram eltávolító,meg okos netezés és nincs is gond.A microsoft jó vírusirtót készített én nem gondoltam volna hogy ennyire jó lesz,mindenkinek ajánlom,ebbe a cikkbe már mindent megmondtak róla ami kell.

    VálaszTörlés